星期二, 4月 07, 2009

我一個人吃飯 旅行 到處走走停停
也一個人看書 寫信 自己對話談心

ㄧ年了。
這空白的一年,我恍恍惚惚的失去了一年。

三十歲的這年,
人生重新的思考定義,我得到什麼,我失去什麼,我心裡想要什麼。

因為我害怕失去,所以我不敢寫下一個字。
她埋藏在我的心裡,像是永遠不會發芽的種子。
但卻又,遺忘不了的傷痛一直提醒著我。

阿桑的葉子已經枯黃,卻誘發出我必須向前走出這一步。
或許,我沒有我想像的這般懦弱。
或許。

2 則留言:

TC 提到...

Hi Zeke, I'm speechless with your begonia collection. So many beautiful species, and well grown too! Makes me want to grow more begonias again...
About the seeds, maybe you can send me an email? my email: helenacohen@netvisao.pt
All the best,
TC

匿名 提到...

Dear MY friend
What's up? you are the best one I've met.
So, Just keep going like the plant face to the sun.
By the way, I always by your side.
KENJI